fredag 13 juni 2014

Första..!

Hej!

Dags att börja bakblogga då!
Jag får nog börja med att presentera mig själv lite va?
Jag är en 41 årig småländska som bor på landet med man och hund.
Jobbar som administratör på ett IT-bolag. Inte det mest kreativa jobbet direkt så på fritiden gillar jag att skapa saker!

Jag är "periodare" på allt pyssel får jag nog säga. Jag kan ha långa perioder där jag bara virkar och virkar och virkar, blandat med lite stickning. Sen rycker det till och jag börjar gjuta betong. Eller pilla med silversmycken. Men det jag ändå alltid har hållt på med någorlunda konstant är bakning!

Att ha en ledig dag och bara få härja runt i köket och baka är bland det bästa jag vet. Radion ska vara på och sen är det bara att köra! Ibland vet jag klart vad jag ska göra, andra gånger måste jag googla, leta i receptböcker, ringa mamma, fråga en kompis om vad jag ska baka. Men det blir ofta något varje helg. Eller en hel del varje helg..om jag har tid så klart!
För ska man baka och njuta av det måste man ha tid. Man kan inte stressa fram en kaka förstår ni. Kakan blir inte bra! Man måste baka med MYCKET kärlek i degen och smeten!

Jag bakar helst "vanliga" kakor. Ni vet, klassiska svenska småkakor, kanske med en twist, men ganska "basic" och enkelt.
Försökte mig på att hamna i cupcakesträsket men det var inte för mig...det blir liksom för av det goda? Och inte blev de snygga heller!
Jag är också helt värdelös på att göra snygga tårtor och tycker inte det är kul alls! Men vem vet, jag kanske kan utvecklas och lära mig även detta? Vi får väl se!

Nu är det fredag eftermiddag och imorgon ser jag fram emot en skön dag i köket!
Återkommer då!

Kram kram!
/Jessica

2 kommentarer:

Välkommen att kommentera/fundera/fråga! Men var snäll, annars får du ingen kaka!